کد خبر: ۹۹۰۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۴ - ۰۳ آبان ۱۳۹۵

روز پرحادثه آتش نشانی شیراز

آتش نشانی به عنوان یک سازمان اجتماعی نقشی تعیین‌کننده در ایمنی و امداد و نجات دارد، شیرازه یک بسته خبری از این سازمان در استان را منتشر می‌کند.

روز پرحادثه آتش نشانی شیرازبه گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شیراز روز گذشته که روز که روز پر حادثه ای برای آتش نشانان شیراز بود، حوادث آتش سوزی منزل ناشی از بازی پسر بچه 4ساله با کبریت، سقوط کارگر از داربست طبقه دهم و 5 سانحه رانندگی دلخراش از جمله عملیات های امدادی اطفایی قابل ذکر بود که توسط پاتش نشانان و امدادگران 125 شیراز امدادرسانی شدند.

برخورد خودروی رانا با خودروی نیسان وانت در ساعت 21:36 دقیقه در میدان پاسارگاد منجر به فوت راننده رانا شد. گزارش این حادثه توسط مرکز فرماندهی 125به ایستگاه6 اعلام شد و تیم امدادی به سرعت راهی محل حادثه شد. فرمانده عملیات در این باره گفت: تیم امدادی پس از حضور در محل حادثه،به سرعت ایمن سازی محل را برای انجام عملیات بوجود آوردند، سپس خودروی نیسان و رانا را که براثر شدت برخورد با تیر چراغ برق موتور و باطری آن از خودرو خارج شده بود را به حاشیه امن خیابان انتقال دادند، در آخر بعد از پاکسازی محل حادثه وکاور کردن جسد مرد 33 ساله محل به نیروی انتظامی تحویل گردید.

در ساعت 17 نیز گزارش واژگونی و برخورد خودروی ام وی ام با خودروی تیبا در خیابان مشکل گشا تیم امدادی از ایستگاه 17 را به محل حادثه کشاند.در این حادثه نیز تیم امدادی به سرعت عملیات امداد و نجات را انجام داده و مصدومین را که دو زن 40 و 35 ساله بودند به عوامل اورژانس تحویل دادند.

همچنین امداد گران از ایستگاه 2 در ساعت 23:46 دقیقه روز گذشته در چهار راه خلدبرین،عملیات ایمن سازی واژگونی خودروی پراید با موتور سیکلت را انجام دادند و مصدوم که جوان 18 ساله ای بود توسط اورژانس به مراکز درمانی انتقال یافت.

در دو حادثه رانندگی دیگر در روز گذشته که در بلوار نصر شرقی ساعت 10:30 دقیقه صبح و کمربندی جوادیه در ساعت 11:19 دقیقه رخ داد آتش نشانان از ایستگاه 7و 15 عملیات امداد و نجات را انجام داده و مصدومین به عوامل اورژانس تحویل داده شدند.


افتتاح سالن ورزشی تخصصی آتش نشانان شیراز در هفته تربیت بدنی

در روز 26 مهرماه، سالن ورزشی تخصصی رسول اعظم (ص) ویژه آتش نشانان شیراز با حضور جمعی از مسئولین شهری افتتاح شد.

در این مراسم مهندس شایق، رئیس سازمان آتش نشانی شیراز ضمن تبریک این روز به تمام فعالان عرصه ورزش و تربیت بدنی، از لزوم چنین سالن هایی ویژه آتش نشانان گفت و ادامه داد : با توجه به اینکه یک آتش نشان همیشه باید از نظر قوای جسمانی آماده باشد تا بتواند هر لحظه در مقابل حوادث، سریع و چابک عمل کند، در همین راستا پیشرفته ترین تجهیزات ورزشی مختص آتش نشانان فراهم شد تا این گروه از شجاعان عرصه نبرد با آتش و حادثه، بتوانند خود را آماده تر از قبل در صحنه نجاتگری نمایش دهند.

وی ادامه داد : اگر یک آتش نشان از نظر جسمانی آماده باشد، مطمئناً با اعتماد به نفس و روحیه بیشتر در راستای اهداف متعالی این سازمان قدم بر می دارد و همینطور کارایی و توانایی هایی آنها نیز افزایش پیدا می کند.

لازم به ذکر است که سازمان آتش نشانی شیراز همواره در مسابقات ورزشی کشوری و استانی افتخار آفرین بوده است.

محمد رضا قائد عبدی مدیر تربیت بدنی این سازمان نیز به تجهیزات سالن ورزشی تخصصی رسول اعظم (ص) اشاره کرد و گفت : در این سالن پیشرفته ترین تجهیزات هوازی و بدنسازی در حدود 100 دستگاه و سالن چمن مخصوص فوتسال و سالن های والیبال، بسکتبال و تجهیزات لازم به منظور ورزش تنیس روی میز فراهم شده است.

از دیگر فعالیت های انجام شده در هفته تربیت بدنی این سازمان می توان به مسابقات دو چرخه سواری بانوان، پیاده روی پرسنل و دوچرخه سواری ویژه مدیران سازمان اشاره کرد.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان